U poslednjih nekoliko godina razvoj digitalnih aplikacija i tehnologija za komunikaciju na daljinu za pacijente sa multiplom sklerozom se značajno ubrzao. Ove aplikacije imaju za cilj da upotpune tradicionalni klinički pristup lečenju multiple skleroze i budu od koristi kako za pacijente tako i za medicinski tim.
Takve eHealth aplikacije koje koriste pacijenti pokazale su da imaju svoje mesto u poboljšanju ishoda lečenja, edukaciji i podršci. One takođe pomažu pacijentima da se uključe u samo-zbrinjavanje, tako što na primer, beleže podatke o adherenciji, promenama u funkcionisanju bešike i creva, fizičkoj aktivnosti i raspoloženju.
Rešenja iz domena eHealth-a mogu pojednostaviti multidisciplinarni pristup nezi koji je neophodan kako bismo imali personalizovan pristup u lečenju svalog od pacijenata sa multiplom sklerozom. Neki od primera koji lekarima koriste u svakodnevnoj praksi su: praćenje simptoma bolesti, neželjenih događaja i ishoda lečenja na daljinu; efikasnija upotreba ograničenih resurasa i vremena na klinici; blagovremena intervencija koja bi u uslovima kontrolih pregleda na klinici izostala.
Pacijent ekspert
Promena usluge
Samo-zbrinjavanje
Samo-praćenje
Priprema za pregled
Reference
Marziniak M et al, The Use of Digital and Remote Communication Technologies as a Tool for Multiple Sclerosis Management: Narrative Review, JMIR Rehabil Assist Technol 2018;5(1):e5, doi:10.2196/rehab.7805